فنگ شویی یک هنر باستانی چینی است که ساختمان ها، اشیاء و فضا را در یک محیط برای رسیدن به هماهنگی و تعادل به صورت منظم چیدمان می کند. فنگ شویی به معنای «راه باد و آب» است. ریشه در تائوئیسم (ترکیبی است از پرستش طبیعت )اولیه دارد، اما امروزه همچنان محبوبیت در سراسر چین و حتی در فرهنگ های غربی گسترش یافته است.

اتاق فنگ شویی

فنگ شویی در ابتدا در چین انجام می شد اما به تدریج در فرهنگ های غربی نیز با فراوانی بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

فنگ شویی

فنگ شویی از اعتقاد تائوئیست به چی یا نیروی حیاتی که در همه چیز ساکن است نشات می گیرد. چی از عناصر یین و یانگ تشکیل شده است. اینها نیروهای متضاد اما مکملی هستند که نمی توان آنها را از هم جدا کرد. تائوئیست ها معتقد بودند که با متعادل کردن عناصر یین و یانگ، در بین افراد می توانند جریان چی مثبت را در زندگی خود بهبود بخشند و چی منفی را دور نگه دارند. فنگ شویی روشی برای متعادل کردن یین و یانگ و بهبود جریان چی با چیدمان مبلمان، دکوراسیون، ساختمان ها و حتی کل شهرها را با این  روش مفید سازند. مردم چین باستان بر این باور بودند که ترتیب دادن چیزهایی برای ایجاد چی مثبت، سلامتی خوب، و حتی بهبود بخشیدن روابط بین فردی و شانس و کامیابی را تضمین کنند.

اگرچه اطلاعات کمی در مورد منشاء فنگ شویی وجود دارد، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چینی ها خانه ها و شهرهای خود را با استفاده از اصول آن برای بیش از چهار هزار سال طراحی کرده اند. برخی از نمونه های اولیه فنگ شویی را می توان در محل قبرهای چینی باستانی یافت – مناطقی که آوردن چی مثبت بسیار مهم بود. در دوران مدرن، مردم در سراسر جهان از قوانین فنگ شویی برای تزئین خانه خود استفاده می کنند. بسیاری از قوانین فنگ شویی در مورد مواردی هستند که باید نزدیک یا دور از درها و پنجره ها قرار گیرند، زیرا چی می تواند از آن روزنه ها وارد و خارج شود. ساده ترین راه برای تغییر فنگ شویی در اتاق، اضافه کردن یا جابجایی یکی از پنج عنصر است که عبارتند از آب، چوب، آتش، خاک و فلزاست. همه مواد را می توان به عنوان یکی از این پنج نوع طبقه بندی کرد. به گفته پزشکان، اختلاط، ترکیب یا تفریق این موارد می تواند به سرعت جریان چی مثبت را بهبود بخشد.

فنگ شویی

فنگ شویی که به باد و آب ترجمه شده است، هنری جاودانه است. مدت‌هاست که در چین برای اطمینان از جریان هماهنگ انرژی یا “چی” در یک محیط استفاده می‌شود. این باور که جریان صحیح انرژی باعث سلامتی، شادی و رفاه می شود، در طول هزاران سال و در هر فرهنگی ثابت شده است. امروزه افراد بیشتری در حال کشف قدرت آن هستند.

  • زمین

ویژگی ها: پایه، مراقبت از خود، پایدار

شکل: مسطح، مربع

رنگ ها: قهوه ای، نارنجی، زرد

فصل: انتقال بین فصول

زمینه ها: سلامتی، دانش، مشارکت

  • فلز

کیفیت: کارآمد، دقیق، زیبایی

شکل: دایره ای، کروی

رنگ: سفید، متالیک

فصل: پاییز

زمینه ها: افراد کمک کننده، کودکان

  • اب

کیفیت ها: رو به پایین، روان، جابجایی

شکل: موج دار، منحنی

رنگ ها: مشکی

فصل: زمستان

حوزه: شغل

  • چوب

صفات: گسترده، سرزندگی، صعودی

شکل: ستونی، مستطیلی

رنگ: سبز، آبی

فصل: بهار

زمینه ها: خانواده، ثروت

  • آتش

ویژگی ها: اشتیاق، روشنگر، درخشان

شکل: مثلث، نوک تیز

رنگ ها: قرمز

فصل: تابستان

حوزه: شهرت

 

فنگ شویی چگونه کار می کند:

علم مدرن به ما می گوید که هر چیز دیده شده و نادیده، جاندار و بی جان در سطح مولکولی به هم مرتبط است. در واقعیت، «درون» و «بیرون» وجود ندارد. محیط بر وضعیت بدن شما و همچنین در کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

اولین قدم این است که نیازهای فردی خود را تعیین کنید. سپس از ابزارهای فنگ شویی برای متعادل کردن عناصر حیاتی آب، چوب، آتش، خاک و فلز در خانه یا محل کار استفاده کنید. جریان انرژی بهبود می یابد و محیطی برای تغییرات مثبت ایجاد می کند.

فنگ شویی

پیشبرد در روند  کسب و کار شما:

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه برخی از شرکت ها همیشه شکوفا می شوند، جایی که برخی دیگر بدون هیچ دلیل آشکاری در حال مبارزه هستند؟ به عنوان مثال، رستوران محله ای وجود دارد که هر دو سال یک بار دست به دست می شود، اما به نظر می رسد که هرگز درست نمی شود، در حالی که رستوران آن طرف خیابان همیشه پر از مشتری است.از شرکت‌های بزرگ  گرفته تا مؤسسات مالی و خرده‌فروشان، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها از مشاوران ماهر فنگ شویی دعوت می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا دوباره انرژی بگیرند و تجارت خود را توسعه دهند. و شما هم میتوانید در روند پیشرفت کارتون انجام دهید.

فنگ شویی می تواند تجارت شما را با کمک به موارد زیر بهبود بخشد:

  • جذب مشتریان/فرصت های تجاری جدید
  • شهرت و مشخصات شرکت را افزایش دهید
  • افزایش بهره وری
  • کاهش استرس کارکنان و بهبود روابط
  • فضای پذیرایی ایجاد کنید که تجارت را افزایش می دهد
  • جلسات و کنفرانس ها را برای نتایج موفق تر طراحی کنید
  • با حذف انرژی منفی در محیط، شروعی تازه داشته باشید
  • اطمینان حاصل کنید که با استفاده کارت ویزیت، وب سایت و سایر مواد چاپی شما منعکس کننده مقاصد شما هستند

تغییر زندگی شخصی شما

آیا سال‌ها در همان شغل کار کرده‌اید، اما تاکنون هیچ ارتقایی نداشته‌اید؟ چرا رابطه زمانی فوق العاده شما تیره شده است؟ شما پول خوبی به دست می آورید، اما به نظر می رسد “از پنجره به بیرون پرواز می کنید.” آیا جریان مقدس می تواند کمک کند؟ قطعا.

فنگ شویی می تواند مفید باشد اگر:

  • احساس می کند زندگی شما “به مشکل ” برخورد کرده
  • مشکلات مالی دارید
  • شما اخیرا نقل مکان کرده اید
  • شما با مشکلات بیماری را تجربه می کنید
  • اختلاف خانوادگی وجود داشته است
  • شما در حال گذار زندگی هستید، مانند ازدواج، طلاق یا شغل جدید
  • می خواهید با شروعی تازه به زندگی خود انرژی بدهید

اثاثیه، پالت رنگ و نور را می توان با در نظر گرفتن اصول فنگ شویی انتخاب کرد. شرکت ایستا مهرازان با بودجه شما کار خواهد کرد تا تأثیرات خوب پیشنهادات فنگ شویی شما را به حداکثر برساند، در حالی که به ایجاد محیطی که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر و هماهنگ با اهداف شما باشد کمک می کند.

پاکسازی فضا

اولین قدم ایده آل برای هر مشاوره فنگ شویی، پاکسازی فضا است. هر محیطی مانند یک اسفنج است، بنابراین اگر افرادی که قبل از شما خانه شما را اشغال کرده بودند خوشحال بودند و به خانه بزرگتری نقل مکان کردند، شما “چی” یا انرژی زندگی خوب آنها را به ارث خواهید برد. اما اگر فردی که دفتر او را به عهده می‌گیرید اخراج شده باشد، موفقیت شما را خوب نمی‌داند.

پاکسازی یک محیط یا سایت، خوبی ها را حفظ می کند و کمتر فرخنده را پاک می کند. این آیین باستانی در هر فرهنگی برای ارج نهادن به سرزمین و ارواح و همچنین مقدس ساختن مکانی انجام می شده است. جلسات پاکسازی فضا را می توان به طور مستقل یا همراه با مشاوره فنگ شویی انجام داد.

فضای مقدس

نظم طبیعی کارها این است که یک فضا را پس از پاکسازی برکت یا تقدیس کنیم. در حقیقت این بخشی از فرآیند تسویه حساب است. تمام اعمال مذهبی، فرهنگی و سکولار (یا عدم وجود آنها) مشتری همیشه محترم است. هر عملی را می توان در مراسم برکت گنجاند تا بیشتر آن را شخصی کرد.

آیین انجام شده عبارتند از:

  • برنج سنتی برای برکت دادن به خانه یا محل کار
  • مراسم اختتامیه برای تکمیل روابط چه با مردم باشد و چه با مکان هایی که ما از خود می گذاریم
  • مشخص کردن یک رویداد از زندگی، مانند طلاق، تولد خاص، دستاورد
  • یا به عنوان بخشی از یک رویداد مهم در زندگینقشه فنگ شویی باگوا

    باگوا نقشه انرژی فنگ شویی است که بر روی پلان خانه شما قرار گرفته است. کلمه چینی “باگوا” به معنای “هشت منطقه” ترجمه می شود. هر یک از این هشت حوزه به شرایط زندگی متفاوتی مانند خانواده، ثروت یا شغل مربوط می شود. و هر یک از این مناطق دارای اشکال، رنگ ها، فصول، تعداد و عناصر زمینی متناظر هستند. در مرکز باگوا – ناحیه نهم – شما هستید که سلامت کلی شما را نشان می دهید.

    چندین مکتب فکری فنگ شویی وجود دارد. همه آنها هنگام تجزیه و تحلیل خانه شما از باگوا استفاده می کنند. با این حال، برخی ممکن است باگوا را به روش های مختلف به کار ببرند. مدارس غربی و BTB (فرقه سیاه) معمولاً باگوا را به گونه‌ای قرار می‌دهند که حوزه دانش، شغل و افراد مفید با درب ورودی خانه هماهنگ باشد. Flying Stars و سایر مدارس کلاسیک ممکن است باگوآ را بر اساس انرژی سال یا قطب نما جهت دهی کنند.

    مناطق باگوا

    ساده ترین راه برای گنجاندن باگوا در زندگی شما این است که یک تا سه ناحیه را که به بیشترین توجه نیاز دارند، شناسایی کنید. سعی نکنید روی همه زمینه ها به طور همزمان کار کنید. برای تقویت انرژی یا بهبود جریان در آن نواحی، پیشنهادات فنگ شویی را در آن ناحیه خاص بگنجانید.

    عناصر پنج مرحله به هم مرتبط در زندگی هستند که با هم کار می کنند تا یک سیستم کامل را ایجاد کنند. به طور معمول، تمرین فنگ شویی باعث ایجاد تعادل بین این پنج جنبه در خانه و هر یک از مناطق زندگی یا باگوآ می شود.

    برای گنجاندن عناصر در زندگی و خانه خود، باید مشخص کنید که می خواهید انرژی خود را در کجا متمرکز کنید. دقیقاً مانند باگوا، شما یک تا سه زمینه از زندگی خود را که می خواهید بهبود ببخشید انتخاب می کنید. سپس با افزودن رنگ ها یا اشکال پیشنهادی در آن اتاق، انرژی خود و خانه خود را تقویت می کنید.

    به عنوان مثال، باگوآ شما نشان می دهد که اتاق خواب شما با سلامت کلی شما و مکانی که در آن تجدید قوا می کنید هماهنگ است. به عنصر زمین متصل می شود. راه هایی را برای ترکیب رنگ های خاکی، سفال های سرامیکی یا سفالی، سنگ ها یا کریستال ها در آن اتاق در نظر بگیرید. بعد از اینکه در آنجا پیشرفت کردید، روی چند اتاق یا بخش دیگر از زندگی خود تمرکز کنید. به عناصر مربوطه در آن اتاق ها نگاه کنید و با افزودن آن عناصر از آن تغییر مثبت در زندگی خود استقبال کنید. هدف این است که انرژی مثبت را به آن اتاق‌ها، آن قسمت‌های زندگی‌تان، و در نهایت، کل خانه‌تان بیاورید.