معرفی سقف گرین وافل Green Waffle

سقف وافل یک نمونه از پرطرفدارترین و در عین حال زیبا ترین سقف های اجرا شده توسط معماران از گذشته دور تا به امروز بوده است. این سقف قابل اجرا و مناسب برای ساختمان های با ارتفاع زیاد ، انواع اسکلت فلزی و یا بتنی می باشد .به دلیل زیبایی خاص، استحکام بالاتر، وزن تمام شده کمتر، نسبت به دال بتنی از لحاظ زیبایی شناسی و هزینه ای و ایمنی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و در مصرف بتن و میلگرد تا ۲۰ درصد صرفه جویی می شود بر خلاف دیگر سقف ها پس از اجرا، قالب ها قابل جداشدن بوده و می توان از آن ها برای پروژه های دیگر نیز استفاده کرد.

هزینه های نازک کاری  ساختمان با استفاده از سقف وافل به شدت کاهش مییابد علت آن ساختار محصول و همچنین سرعت اجرای آن است.

در مقایسه با سقف های یوبوت و کوبیاکس خیلی سریع تر اجرا می شود چراکه به دلیل وزن کمتر با تعداد جک کمتری قابل اجراست و میتوان مستقیما وافل ها را به روی زیرسازی اجرا کرد و همچنین میلگرد گذاری و آماتوربندی دریک مرحله انجام میشود.

تقسیم بندی سقف وافل به دو دسته ذیل انجام میشود:

  • یک طرفه
  • دو طرفه

تفاوت بین سقف وافل یک طرفه و سقف وافل دوطرفه چیست؟

وافل یکطرفه همان تیرچه یک طرفه است، که در اجرای آن  به جای بلوک یونولیتی یا بلوک سفالی، از قالب های غیرماندگار پلاستیکی استفاده می شود در صورتیکه در اجرای وافل دوطرفه همان طور که از نام آن مشخص است سقف توانایی انتقال بار به صورت دوطرفه را دارا می باشد و بار به تمام تیرهای پیرامون هر چشمه سقف انتقال می یابد.

انتخاب نوع وافل یکطرفه یا دوطرفه در طراحی بطور مستقیم به نحوه تیرریزی و جانمایی ستون ها در پلان معماری بستگی دارد.

جانمایی اولیه ستون ها در یک ساختمان بر اساس نظر طراح معمار پروژه با توجه به ضوابط تامین پارکینگ ها و چیدمان فضاهای معماری صورت می گیرد، بدین ترتیب محاسب پروژه اقدام به انتخاب وافل یکطرفه یا دوطرفه بر اساس طول دهانه و شکل پانل های سقف بر اساس تجربه های قبلی خود می نماید.

وافل دوطرفه معمولا در دهانه های بلند انتخاب بهتر و مناسب تری می باشد، ولی بدلیل افزایش وزن مرده سقف ناشی ازانتخاب وافل دوطرفه لازم است که محاسبات این نوع سقف توسط یک مهندس محاسب مجرب محاسبه شود تا در صورت امکان از همان وافل یکطرفه استفاده شود.

مزایای استفاده از سقف وافل :

حذف مصالح از پیش ساخته شده و جلوگیری از هزینه های اضافی بابت خرید آن ها ،صرفه جویی کلی در مصرف سیمان و به طبع بتن مصرفی امکان اجرا بر روی اسکلت فلزی و اسکلت بتنی کاهش هزینه تمام شده، عدم نیاز به تخته ریزی زیر شاسی و امکان اجرا توسط نیروهای عمومی و کاهش هزینه نیروی انسانی مقاومت بالا در برابر لرزش مقاوم در برابر آتش سوزی امکان استفاده چند باره از قالب ها پس از پایان کارافزایش مقاومت برشی عایق مناسب برای صدا و حرارت و ایمنی بالای آن عدم نیاز به اجرای آرماتور های تقویتی و صرفه جویی در زمان اجرا

سقف وافلسقف وافلسقف وافل

 

از همه مهمتر برای یک انتخاب مناسب در سیستم سقف های وافل ، اکیپ اجرایی با تجربه و دقت و نظم در کار توجه نمایید .

شرکت ایستا مهرازان با داشتن دانش فنی مناسب آماده اجرای سقف وافل درکلیه مناطق تهران می‌باشد.